CUM SA AVEM UN TEN SANATOS?!

Primesc deseori intrebari despre aspectul pielii, al tenului . Ce alimente sunt sau nu recomandate pentru un ten frumos?
Pielea este cel mai mare organ al corpului , cu o suprafata de aproximativ 1,5-1,8 metri patrati la un om matur de talie mijlocie.
Pielea are rol protector impotriva microbilor , ajuta la reglarea temperaturii corporale si este un organ de simt .
Un ten sanatos are la baza si un stil de viata sanatos, o dieta echilibrata. Primul cel mai important factor in sanatatea pielii este hidratarea. Consumul unei cantitati optime de lichide (apa, ceaiuri, fructe, legume, supe, etc.) ajuta ca pielea sa fie hidratata si ridurile mai putin accentuate.

Alimentele bogate in :
*seleniu protejeaza pielea de radicalii liberi care acceleraza procesul de imbatranire. Alimentele bogate in seleniu sunt : nucile braziliene, ciuperci, peste (cod, ton, somon, halibut, sardine), carnea de vita dar si in pastele integrale;
*antioxidanti (fructe de padure, rosii, sfecla, struguri, ardei, fasole rosie , spanac, cartofi dulci, etc.). Au rolul de a incetini imbatranirea prematura si protectie impotriva radicalilor liberi .
*coenzima Q10 – un antioxidant care se regaseste in corpul nostru, dar care odata cu inaintarea in varsta incepe de scada. Se gaseste in alimente precum somon, ton, cereale integrale , dar si in multe produse cosmetice ;
*acizi grasi esentiali (omega 3 si omega 6) ajuta la mentinerea unui ten hidratat si stralucitor. Acizii grasi esentiali se gasesc in ulei si seminte de in, ulei de masline, nuci, somon , sardine, macrou , canepa, etc.;
*vitamina A previne deshidratarea si aspectul de piele lasata. Se gaseste in cantitati mari in alimentele de culoare portocalie (morcov, portocala, dovleac, dar si in oua);
*vitamina C protejeza pielea impotriva radiatiilor solare care pot afecta colagenul si elastina, care dau fermitate pielii. Vitamina C se gaseste in cantitati importante in ardeiul rosu, citrice, kiwi, brocoli, varza de bruxelles , papaya, etc.
*vitamina E un puternic antioxidant care protejeaza pielea de inflamatii , o gasim in nuci, seminte, masline, spanac, sparanghel, etc.
Concluzia si raspunsul la intrebari este DA, alimentatia are un rol important in frumusetea pielii, pentru ca frumusetea chiar vine si din interior si poate sa fie ajutata si din exterior cu o alimentatie bogata in vitamine, minerale, acizi grasi esentiali si produse cosmetice naturale care contin si ele acesti factori.

Share

Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Go top